F.Bahçe hariç Süper Lig takımlarına ağır darbe

Şike davaları ve mali krizle boğuşan Süper Lig kulüplerine bir darbe de sponsorlardan geldi. Yeni sezon öncesi birçok takımın formaları boş kalırken, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor ve Bursaspor da geçtiğimiz yıl formalarında yer alan bazı sponsorlarla sözleşme yenileyemedi.

Ağustos ayında başlayacak 2013-2014 futbol sezonu öncesi Süper Lig kulüpleri sponsorkriziyle karşı karşıya kaldı. Bir çok takım hazırlık maçlarına sponsorsuz formalarla çıkarken, bu durum Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor ve Bursaspor’un gelirlerinin düşmesine yol açtı. Türk futbolunun en büyük destekçilerinden Ülker’in kulüplerle sözleşme yenilemeyeceğiniaçıklamasından sonra kulüpler yeni sponsor bulmakta zorlanıyor.

FORMADA ŞİRKET KALMADI

Beşiktaş hazırlık maçlarına sadece Toyota yazan formalarla çıktı. Geçtiğimiz yıl siyah-beyazlıekip Toyota, Avea ve Ülker sponsorlu formalarla maça çıkıyordu. Intercity, İDO ve Ülker’insponsor olduğu Bursaspor ise henüz formasına yeni bir şirket bulamadı. Yeşil-beyazlılar sezonöncesi oynadığı Roma maçına boş formalarla çıktı. Şort sponsorluğundan 600 bin Eurokazanan Galatasaray ise Nikon ile olan sözleşmesini yenileyemedi. Böylece sarı-kırmızılı takımın forma sponsoru sayısı 4′ten 3′e düştü. Futbolda en zor sponsor bulan kulüpler iseAnadolu takımları oldu. Gaziantepspor, Sivasspor, Kayserispor, Antalyaspor, Gençlerbirliğisezon öncesi hazırlıklarını sponsorsuz devam ediyor.

10 FARKLI ŞİRKET VAR

· Süper Lig’deki 18 kulübün formasında 10 şirket yer alıyor. Bu şirketler, iletişim, gıda, otomotiv,sağlık, şans oyunları ve ulaşım sektörlerinde faaliyet gösteriyor.
· Süper Lig’de forma sponsorluğuna en çok para harcayan şirketlerin başında ise TürkTelekom ve Ülker geliyor.
· Büyük takımlar forma sponsorluklarından yılda 3-7 milyon Euro arasında gelir sağlıyor.
· Anadolu kulüpleri ise forma göğüs sponsorluklarından yılda 600 bin dolar ile 1 milyon dolar arasında para kazanıyor.

Sponsorlar neden gidiyor?

Kulüpler sezon öncesi şirketlerle görüşmelerini sürdürse de, sponsorluk anlaşmalarında başarı ve kulüp imajı çok önemli. Şirketler sponsor olmak için takımın Avrupa Kupaları ve lig performanslarına dikkat ediyor. Şirketler yıl boyunca düzenledikleri etkinliklerde futbolcularla markalarını öne çıkarmaya çalışıyorlar. Ancak son dönemlerde futboldaki olumsuzluklar sponsorların bu alana olan ilgisini de azaltıyor. Şirketler de rotayı farklı sponsorluklara çeviriyor. Bu alanda da son yıllarda voleybol ve basketbol öne çıkıyor. Bu alanda bütçe de doğru yönetilince Avrupa şampiyonlukları ardı ardı ardına geliyor.

En başarılı ortaklıklar

Son dönemlerde Süper Lig’deki en başarılı sponsorluklara Eskişehirspor, Karabükspor ve Rizespor imza attı. Bu kulüpler kendi şehirleriyle özdeşleşmiş markalarla yaptıkları sponsorluk anlaşmalarıyla büyük beğeni topluyor. Kulüpler böylece hem sponsorsuz kalmıyor hem de gelirlerini her yıl arttırmayı başarıyor. Özellikle Eskişehirspor her sezon formasında Eti logosuyla yer alıyor. Kulübün ana sponsoru olan şirket kulübe ligdeki performansına ve başarısına göre ödül de veriyor. Karabükspor ve Rizespor ise Kardemir ve Çaykur ile yola devam ediyor.

sohbet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s